Společnost Apple ukončuje partnerství s Goldman Sachs v oblasti Apple Card

Podle deníku The Wall Street Journal ukončuje společnost Apple spolupráci se společností Goldman Sachs v oblasti kreditních karet. Společnost Apple plánuje ukončit spolupráci s Goldman Sachs v příštích 12 až 15 měsících a zatím není jasné, zda Apple navázal nové partnerství pro Apple Card.

 

 

Apple Card 1

Společnosti Apple a Goldman Sachs zruší celé své partnerství se spotřebiteli, včetně karty Apple Card a spořicího účtu Apple Savings. Společnost Apple v prohlášení, které poskytla televizi CNBC, uvedla, že bude nadále poskytovat "nejlepší nástroje a služby" pro zákazníky Apple Card.

 

"Společnosti Apple a Goldman Sachs se zaměřují na poskytování neuvěřitelných zkušeností našim zákazníkům, které jim pomáhají vést zdravější finanční život. Oceněná karta Apple Card se setkala se skvělým přijetím ze strany spotřebitelů a my pro ně budeme i nadále inovovat a poskytovat ty nejlepší nástroje a služby."

 

Na začátku tohoto roku se objevily zvěsti, že Goldman Sachs chce ukončit spolupráci se společností Apple v rámci plánu omezit své spotřebitelské aktivity. Společnost Goldman Sachs tehdy údajně jednala s American Express o možném převzetí, ale karta Apple Card musí do roku 2026 fungovat v síti Mastercard kvůli dohodě uzavřené mezi společností Apple a Goldman Sachs. Společnost Amex měla také obavy ohledně takových aspektů programu, jako je míra ztrátovosti úvěrů kvůli tlaku společnosti Apple na schválení zákazníků, takže stav jednání není znám.

Podle deníku The Wall Street Journal společnost Synchrony Financial, která je známá jako největší vydavatel kreditních karet pro obchody, zvažovala převzetí karty Apple.

Goldman Sachs a Apple spolupracují na kartě Apple Card od jejího uvedení na trh v roce 2019 a spojily se také v případě vysoce výnosného spořicího účtu Apple Savings a funkce Apple Pay Later. Spolupráce neprobíhala hladce, společnost Goldman Sachs se dostala do problémů se zákaznickými službami kvůli dlouhým čekacím dobám na sporné transakce s kartou Apple Card a problémům s účtem Apple Savings.

Americký Úřad pro finanční ochranu spotřebitelů zahájil kvůli stížnostem zákazníků vyšetřování společnosti Goldman Sachs, což vedlo k napětí ve vztazích se společností Apple. Společnost Apple není spokojena s pověstí zákaznických služeb svých produktů Apple Card a Apple Savings, zatímco někteří vedoucí pracovníci společnosti Goldman Sachs obviňují společnost Apple z kontroly ze strany regulačních orgánů.

Společnost Goldman Sachs byla v době uvedení Apple Card na trh nováčkem v oblasti spotřebitelského bankovnictví a kvůli uzavření dohody se společností Apple nevybírá poplatky, které dostávají mnozí vydavatelé kreditních karet. Banka nedostává podíl z poplatků, které obchodníci platí společnosti Apple za přijímání karty Apple Card, ani nemůže vybírat roční poplatky, poplatky za zpoždění nebo poplatky za zahraniční transakce. Goldman Sachs sice vydělává na půjčkách poskytnutých držitelům karet, kteří si nákupy u Applu rozdělí na splátky, ale není známo, zda bude schopna uzavřít podobnou smlouvu s jiným vydavatelem, protože příjmy z Apple Card jsou omezené.

Mohlo by vás také zajímat:

Opravy telefonů
Opravy Apple
Opravy iPhone

Zdroj