Teenageři milují iPhone a Apple Watch, ale ne Apple Music a Apple TV+
Podle pololetního průzkumu společnosti Piper Sandler mezi dospívajícími je iPhone stále velmi oblíbený. iPhone vlastní 85 % dotázaných amerických teenagerů a 86 % z nich si plánuje pořídit iPhone jako svůj další chytrý telefon.
I když je iPhone mezi dospívajícími stále nejoblíbenějším chytrým telefonem, jeho vlastnictví se oproti průzkumu z října 2023, kdy jej vlastnilo 87 % dospívajících a 88 % si jej plánovalo pořídit, snížilo.
"Jak metrika 85 % vlastnictví iPhonu, tak metrika 86 % záměru si iPhone zakoupit se blíží rekordním hodnotám našeho průzkumu, ale oproti rekordním hodnotám z roku 2021 došlo k poklesu. Domníváme se, že zvýšená penetrace a záměr nákupu jsou důležité vzhledem k vyspělému trhu prémiových chytrých telefonů. Kromě toho jsou povzbudivé trendy u telefonů prémiové úrovně, protože společnost pokračuje v představování nových iPhonů, což dokazuje celkovou lepivost produktového portfolia. V neposlední řadě by mohly následovat pozitivní trendy v oblasti služeb, protože instalační základna hardwaru Apple nadále roste."
Dominantní postavení společnosti Apple na trhu s mobilními telefony pro teenagery je nyní obzvláště zajímavé, protože jde o jeden z ukazatelů, na který se zaměřuje americké ministerstvo spravedlnosti ve své antimonopolní žalobě proti společnosti Apple.
Ministerstvo spravedlnosti naznačilo, že vlastnictví společnosti Apple na americkém trhu s chytrými telefony způsobuje "sociální stigmatizaci, vyloučení a obviňování" uživatelů, kteří nepoužívají iPhone, přičemž jako konkrétní příklad byly uvedeny chaty v "zelené bublině" a problémy mezi uživateli iPhonů a uživatelů zpráv s operačním systémem Android. DoJ tvrdí, že to je "obzvláště silné" u teenagerů a že "sociální tlak" způsobuje přechod teenagerů na iPhone.
Antimonopolní žaloba také naznačuje, že podíl společnosti Apple na trhu mezi "klíčovými demografickými skupinami", jako je "mladší publikum", je problémem, který dává společnosti Apple příliš velkou moc nad ekosystémem chytrých telefonů.
Pokud jde o hodinky Apple Watch, 34 % dospívajících uvedlo, že používají hodinky Apple Watch, přičemž oproti loňskému podzimu nedošlo k žádné změně. Záměr koupit si hodinky Apple Watch se však zvýšil o tři procenta, přičemž 13 procent dospívajících si je plánuje koupit v příštích šesti měsících. Pouze 39,4 procenta dospívajících uvedlo, že vlastní chytré hodinky, takže dospívající také v drtivé většině dávají přednost hodinkám Apple Watch před jinými značkami chytrých hodinek. Apple Watch byly nejoblíbenější značkou hodinek, na druhém místě se umístily hodinky Rolex a na třetím Casio.
Teenageři dávají přednost hudební službě Spotify a téměř dvě třetiny dotázaných teenagerů uvedly, že preferují službu Spotify. Jen něco málo přes 30 % dospívajících uvedlo, že používá službu Apple Music. Služba Apple TV+ není mezi dospívajícími oblíbená a méně než pět procent dospívajících uvedlo, že ji sledují denně. Pro srovnání, více než 30 procent dospívajících denně sleduje Netflix a téměř 30 procent YouTube.
Nejoblíbenější platební platformou byla Apple Pay, kterou v posledním měsíci použilo 44 procent dospívajících, ale pro vzájemné převody peněz jsou preferovány aplikace Cash a Venmo.
Společnost Piper Sandler pro svou jarní zprávu 2024 provedla průzkum mezi 6 020 dospívajícími ve 47 státech USA.
Mohlo by vás také zajímat: